A webáruház használatának megkönnyítése érdekében az oldalon cookie-kat használunk. Elfogadom :-)
Termékek Menü

Általános szerződési feltételek

Az alábbi általános szerződési feltételek („ÁSZF") a Magister Products Kft. által a www.magisterproducts.hu weboldalon végzett termékek értékesítésre vonatkoznak, a Magister Products Kft. eladó és az egyes vásárlók közötti jogviszony részleteit határozzák meg, azaz a www.magisterproducts.hu weboldalon keresztül a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehetséges a vásárlás.

 

A jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok – különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet - rendelkezései irányadóak. Az ÁSZF alapján megkötésre kerülő egyedi adásvételi szerződés nyelve a magyar.

 

I. CÉGADATOK

 

A webáruház üzemeltetője: Magister Products Korlátolt Felelősségű Társaság

A webáruház üzemeltetőjének rövidített elnevezése: Magister Products Kft.

Az üzemeltető képviselője: dr. Mester Ildikó ügyvezető

Az üzemeltető székhelye (egyúttal levelezési címe): 9789 Sé, Szabadság út 83.

Adószám: 23849318-2-18

Cégjegyzékszám: Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága, Cg. 18-09-113437

Az üzemeltető bankszámla-száma: 11745028-20000222 (OTP Bank Nyrt.)

Az ügyfélszolgálat elérhetősége: hétfőtől - péntekig 09.00 és 15.00 óra között

 

Az ügyfélszolgálat elérhetőségei:

elektronikus levélcím: hello@seance.hu

telefonszám: +36(20) 332 5158

 

II. VÁSÁRLÁS A WEBÁRUHÁZBÓL

 

1. Termékismertető

A webáruházban a Magister Products Kft. által gyártott professzionális ill. lakossági felhasználásra készült natúrkozmetikumok vásárolhatóak meg.

A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel építettük fel, hogy vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák és megvásárolhassák a keresett termékeket. A termékek kiválasztásához igyekszünk Önnek a lehető legtöbb információt nyújtani (bőrtípus választó, terméktípus választó, részletes kategória fa, termékadatlapban is kereső rendszer).

Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény, fotó a termékről (esetenként a külső megjelenés eltérhet), valamint részletes leírás a termék elsődleges jellemzőiről, összetételéről. A termékek leírásai minden esetben tájékoztató jellegűek, az alapanyagokat beszállító partnerek által rendelkezésre bocsájtott adatokat, az alapanyagokról fellelhető tudományos cikkeket és dr. Mester Ildikó egyetemi tanulmányai során elsajátított ismereteit figyelembe véve készültek. A Magister Products Natúrkozmetikumok nem minősülnek gyógyhatású készítményeknek és nem javasoltak betegségek megelőzésére, illetve kezelésére.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a Magister Products Kft. által értékesített termékek bevizsgált, természetes vagy biotechnológiai úton előállított, vagy természetben is előforduló, de minden esetben natúrkozmetikumokban is engedélyezett összetevőkből, GMP minőségbiztosítási rendszer keretein belül kézzel gyártott termékek. Célunk a standard körülmények megteremtése és a standard alapanyagok használata, de a természetes anyagok sokfélesége végett (pl. ugyanazon növény eltérő hatóanyag mennyiséget tartalmazhat begyűjtési helytől, időtől függően) egyes gyártási tételek nem lényeges módon, de eltérőek lehetnek színre, illatra. Kérjük, hogy megrendelését mindezek figyelembevételével küldje meg a részünkre. A kismértékű eltérések nem jelentik a Magister Products Kft. nem szerződésszerű teljesítését, emiatt szavatossági igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem lehet.

A keresés mezőben terméknévre lehet keresni. Teljes szót, vagy szótöredéket is be lehet írni a keresőbe. Az beírt, keresett terméknév alapján megjelenik az adott termék adatlapja és azok a termékek, melyek leírásában (adatlapján) szerepel a keresett termék neve.

A termékoldalakon található termék leírások és képek csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt.

2. A termékek ára, a vásárlás költségei

A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) forintban értendők. A Magister Products Kft. az ÁFA törvény hatály alá tartozó adóalany, ezért az általunk értékesített termékeket ÁFA terheli. Ennek megfelelően a kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, az esetlegesen felmerülő vámáru értékét nem.

A termékek árai csak regisztráció után láthatóak. Referencia kozmetikusaink a sikeres vizsga letétele után a kedvezményes árakat látják a webáruházban. Erről részletes információval a hello@seance.hu emailcímen tudunk szolgálni.

A termékek árán kívül 15.000.- Ft rendelési összeghatárig a szállítási díjat kell még a vevőnek fizetnie. A szállítási díj magában foglalja a csomagolás és a szállítás költségét. A szállítási díj Magyarországon belül a Magister Products Kft-vel mindenkor szerződött fuvarozó cég - jelenleg az MPL futárszolgálata (Magyar Posta Zrt., 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., zöld szám: 06/80 299929)  ill. a GLS futárszolgálata (GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. 2351 Alsónémedi. GLS Európa u. 2., zöld  szám: +36 29886 700)- mindenkor hatályos csomagszállítási díjszabásához igazodik. Az Európából megrendelt termék(ek)et a GLS futárszolgálattal küldjük el (díjszabást lásd később). A Magister Products Kft. a postára adás határidejéért vállal felelősséget. A postára adást követően a Magyar Posta Zrt. ill. a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül szállítja ki a küldeményt, ezért a Magister Products Kft. felelősséget nem vállal.

Külföldi rendelésen esetén minden alkalommal szükséges fizetni szállítási költséget és az Európai Unión kívüli rendelések során számítani kell vámra is, mely minden esetben a vevőt terheli.

Amennyiben hibás ár kerül feltüntetésre a seance.hu webáruházban, akkor seance.hu nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

Hibás árnak minősül:

  • nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék hasonló közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér
  • esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os ár
  • egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár

3. A vásárlás menete, megrendelés

A webáruházban regisztráció nélkül is van lehetőség böngészni a termékeink között, de csak regisztrációt követően lehet kiválasztani a termékeket és kosárba tenni.

A megrendelés kizárólag elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a www.seance.hu webcímen. Telefonon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni. Megrendelését a nap 24 órájában leadhatja.

A megfelelő termékek kiválasztását követően, amennyiben nem kíván további terméket a kosárba tenni, kérjük, hogy válassza a jobb felső sarokban lévő „kosár” ikont és kattintson a „Tovább a pénztárhoz” hivatkozásra. A megrendelés során a vevő a rendelésre vonatkozó adatokat bármikor javítani tudja, pl. a kosárban a mennyiség változtatásával, egyes termékek hozzáadásával vagy törlésével stb. A kosár tartalmának véglegesítését követően szükséges kitöltetni a megrendelést. A kosárba tett termékekre vonatkozóan az adásvételi szerződés a Magister Product Kft. és a vevő között a vevő által kitöltött megrendelésben meghatározott adatokkal és a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre. Emiatt nagyon fontos, hogy a megrendelést szíveskedjék pontosan kitölteni!

A fentiek alapján távollévők között létrejött adásvételi szerződés írásban megkötöttnek minősül, amelyet a számlán is megtalálható rendelésszám alapján iktatunk így az egyes adásvételek utólag beazonosíthatók és visszakereshetők lesznek.

A Magister Products Kft a termékek értékesítésére vonatkozó ajánlatához addig van kötve, amíg egy adott termék fellelhető a webshopban, azaz a weboldalon elérhető. A honlapon meg nem található termékre megrendelést nem lehet leadni.

A megrendelés leadását követően azonnal, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazolást küldünk e-mailben.

A megrendelések szállítóleveleit a fuvarozónak történő adását követő 30 napig tároljuk az esetleges panaszok intézése érdekében, ezt követően azokat megsemmisítjük (lásd még az Adatvédelmi szabályzatban foglaltakat).

4. VIP tagság

VIP tagság csak a lakossági, www.magister.hu weboldalon működik, a www.seance.hu webshopon csak referencia kozmetikusainknak tudunk állandó kedvezményt biztosítani minden termékünk árából.

5. A rendelés módosítása

A rendelés módosításra addig van lehetőségünk, amíg a feladott megrendelését nem adtuk át a futárszolgálatnak. Ha több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, azt e-mailben (rendeles@magisterproducts.hu vagy hello@seance.hu) vagy telefonon (+36 (20) 332 5103), vagy pedig a második rendelés megjegyzés rovatában szíveskedjék jelezni felénk.

6. Visszaigazolás

A visszaigazolásban feltüntetjük a megrendelés számát, amelyre hivatkozni lehet a megrendeléssel kapcsolatos bármely ügyintézés és a banki átutalás esetén.

Amennyiben Ön téves tartalommal töltötte ki a megrendelést és nem helyesen adta meg az e-mail címét, úgy a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért, illetve a visszaigazoló e-mail levélszemétbe érkezéséért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a vevőhöz, a vevő mentesül a kötelezettségei alól.

A visszaigazolás kizárólag a megrendelés kézhezvételét és nem annak elfogadását, vagyis nem a szerződés felek közötti létrejöttét bizonyítja. A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a Magister Products Kft. e-mailben tájékoztatja a vevőt a teljesítésről („Elküldve”), azaz a termékek futárszolgálatnak való átadásáról. Amennyiben a megrendelést valamilyen elháríthatatlan ok miatt nem tudjuk a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, a megrendelés visszaigazolását követően a lehető leghamarabb e-mailben értesítjük a vevőt.

A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget is tartalmazó elektronikus számlát a Magister Products Kft. a rendelés feldolgozását követően e-mailben küldi meg a vevő részére. A kiküldött csomagban, a termékekkel együtt számla így nem található.

 

III. SZÁLLÍTÁS

 

Szállítási cím

Magyarország területén bármilyen – valós - szállítási cím megadható. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol a vevő nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában (munkanapokon 8-17 óra), valamint fontos aktualizálni a regisztrációkor megadott telefonszámot, mivel telefonon történik a szállítással kapcsolatos egyeztetés. A rendeléskor megadott szállítási címet utólag csak a futárszolgálattal egyeztetve lehet módosítani, melyet mindenkor – a vevő által viselendő - felár terhel.

A szállítási határidő

A rendelés összegének kiegyenlítését követő (Barion bankkártya, PayPal), vagy az utánvételes rendelés leadását követő 1-5 munkanapon belül a csomagot futárszolgálatnak átadjuk. Ha a Magister Products Kft. ezen időintervallum alatt nem tudja a futárszolgálatnak a megrendelést tartalmazó csomagot átadni, azt a vevő felé köteles jelezni, aki ebben az esetben a rendelés elállása mellett is dönthet.

Szállítási módok és költségek

A 17.000 Ft feletti rendelés csomagolása és kiszállítása ingyenes (kivéve MPL szállítási lehetőség választása esetén). Ezen érték meghatározásánál a webáruházban kosárba tett összes termék (ÁFA-t is tartalmazó) vételárának összértéke az irányadó, a szállítási költség és az utánvét összege nélkül. Minimális rendelési összeg nincs. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási költséget.

A magyarországi szállítási díjak a szállítás módjától és a rendelés összegétől függően változnak. A szállítási díjak nem tartalmazzák az utánvétel összegét (jelenleg 390 Ft).

Ingyenes átvételi módok:

  • személyes átvétel (5000 Szolnok, Móra F. út 1. fszt 2., Magister krém/kávé üzlet);
  • személyes átvétel (9800, Szombathely, Bejczy utca 1, Magister üzlet).

Személyes átvétel:

  • 9700, Szombathely, Bejczy utca 1. (Okmányiroda mellett) H-P: 9-17, Sz: 9-12 ingyenes
  • Szolnok, Móra F. u. 1. (Okmányiroda mellett) H-P: 9-17, Sz: 9-12  ingyenes

Szállítási opciók:

5.000 Ft alatt

  • Házhoz kézbesítés GLS futárszolgálattal munkanapokon 8.00-17.00-ig: 1690.-
  • GLS csomagpont: 1490.-

5.000 Ft - 16.999 Ft 

  • Házhoz kézbesítés GLS futárszolgálattal munkanapokon 8.00-17.00-ig: 1490.-
  • GLS csomagpont: 1290.-

17.000.- Ft felett

  • Házhozszállítás futárszolgálattal munkanapokon, GLS csomagpont: ingyenes.

Utánvétel kezelésének a díja a vásárlás összegétől függetlenül: 390.-

Egyéb fizetési módok: Barion, Paypal: ingyenes

 

MPL kiszállítási információk

Árak rendelési összeghatártól függetlenül:

  • MAGYAR POSTA HÁZHOZSZÁLLÍTÁS 1490 Ft.(+ ÜGYINTÉZÉSI KÖLTSÉG 1490 Ft.): 2980 Ft.
  • MAGYAR POSTA CSOMAGPONT 990 Ft. ( + ÜGYINTÉZÉSI KÖLTSÉG 1490 FT) : 2480 Ft.
  • MAGYAR POSTA POSTAPONT 990 Ft. ( + ÜGYINTÉZÉSI KÖLTSÉG 1490 Ft) : 2480 Ft.
  • MAGYAR POSTA CSOMAGAUTOMATA 990 Ft. ( + ÜGYINTÉZÉSI KÖLTSÉG 1490 Ft) : 2480 Ft.

Lehetséges fizetési módok: Paypal, Barion (bankkártya)
Ingyenes házhozszállítási lehetőséget nem tudunk biztosítani.

 

Rendelés külföldről

A csomagok kézbesítését a GLS futárszolgálat végzi, az alábbi díjszabások szerint:

  • Szlovákia, Szlovénia, Ausztria, Csehország, Románia, Horvátország: 6990 Ft;
  • Lengyelország, Németország, Belgium, Hollandia, Liechtestein, Bulgária, Svájc: 7990 Ft;
  • Dánia, Franciaország, Vatikán, Olaszország, Nagy-Britannia, Írország, Monaco: 10.990 Ft;
  • Litvánia, Lettország, Spanyolország, Svédország, Észtország, Norvégia, Görögország, Portugália, Finnország: 13.990 Ft;
  • Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Izland, Albánia, Málta, Törökország, Ciprus, Koszovó, Feröer-szigetek, Andorra, Gibraltár: 39.990 Ft;

Külföldi csomagokat csak Barion bank (bankkártyás) vagy sikeres PayPal tranzakció után tudunk küldeni. A külföldi csomagok várható kézbesítésének ideje a futárszolgálatnak való átadás után: 2-5 nap. Az Európai Unión kívüli csomagok vámeljárás alá eshetnek, melynek vámértéke a vevőt terheli.

Szállítási feltételek

Ha a megrendelést követően bankkártyás fizetéssel vagy PayPal-lal történik a fizetés, akkor – miután a megrendelt termék(ek) árát a vevő kifizeti, és a vételár a Magister Products Kft. bankszámláján, paypal számláján jóváírásra is került - 1-5 munkanapon belül átadjuk a megrendelt termékeket a fuvarozónak. Ha a megrendelésben a vevő az utánvétes fizetést választotta, akkor a megrendelés beérkezését követő 1-5 munkanapon belül kerülnek a termékek a fuvarozónak átadásra. A megrendelt termékeket minden esetben újrahasznosított töltőanyaggal kibélelve, a termékek maximális védelmére figyelve kartondobozban, vagy kétrétegű papírtasakban adjuk át a fuvarozónak kiszállításra. A megrendelt termék(ek)et az MPL vagy a GLS futárszolgálat szállítja házhoz, vagy a kívánt postára, csomagautomatába, vagy MPL csomagpontra. A Magister Products Kft. a fuvarozónak való átadás határidejéért vállal felelősséget.

 

IV. FIZETÉSI MÓDOK

 

1. A megrendelt termékek árát bankkártyával (Barion) vagy PayPal rendszeren keresztül elektronikusan, illetve utánvéttel lehet kifizetni. A fizetés módját a "Pénztár" oldal "Fizetési mód" menüpontja alatt kell kiválasztani. A bankkártyás vagy PayPal-os rendelések csak a rendelés összegének a bankszámlánkon történt jóváírását követően kerül feldolgozásra. Egyszeri 100 000 Ft rendelési összeg felett utánvételes fizetési módot nem tudunk biztosítani.

 

2. Az egyes fizetési módok díjszabása

A különböző fizetési módok díjszabása a szállítási díj költségén túl a jelen ÁSZF szerint az alábbiak szerint alakul:

  • az utánvétel kezelésének a díja a vásárlás összegétől függetlenül: 390 Ft;
  • egyéb fizetési módok (Barion bankkártya, Paypal): ingyenes

3. A fizetéssel kapcsolatos egyéb tudnivalók

Amennyiben a bankkártyás (BARION) vagy a PayPal fizetést választotta a megrendelés leadásakor, és a megrendelt termékek ára a megrendelés visszaigazolását követő 5 munkanapon belül nem kerül kifizetésre (azaz a Magister Products Kft. bankszámláján jóváírásra), úgy a Magister Products Kft. szabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére.

Amennyiben a bankkártyás fizetés nem sikerült, úgy az alábbi bankszámla-számra szíveskedjenek átutalni a rendelés ellenértékét (a megjegyzés rovatban a rendelésszámot feltüntetve):

Magister Products Kft. 11745028-20000222 (OTP Bank Nyrt.).

Amennyiben a PayPal automatikus tranzakció sikertelen volt, a következő PayPal e-mail címre szíveskedjenek elküldeni a rendelés ellenértékét: mester.ildiko.virag@gmail.com.

 

V. KÉZBESÍTÉS

 

1. Házhoz szállítás
A kézbesítés munkanapokon 8-17 óra között történik. A futárszolgálat számára minden esetben átadjuk a vevő telefonszámát az esetleges közvetlen egyeztetés érdekében. Ha Ön már előre tudja, hogy az adott időintervallum nem megfelelő az Ön számára, úgy kérjük, ez előre szíveskedjék jelezni a rendelés leadásakor a "Megjegyzések" rovatban. Ebben az esetben eleve értesítjük a futárszolgálatot a különleges igényről.

  • GLS által feladttcsomagról Ön az alábbi linken szerezhet információkat: NYOMONKÖVETÉS

Ha a GLS futárszolgálat szállítja házhoz a csomagot, minden esetben köteles telefonon vagy emailben jelezni a csomag érkeztét. Ha nem találja Önt otthon, köteles másnap még egyszer kísérletet tenni.

2.GLS csomagautomata

A kézbesítési helyekre való megérkezésről a GLS sms értesítést küld, ezért is nagyon fontos, hogy a telefonszámát Ön helyesen adja meg. A nem helyesen megadott telefonszámok miatti sikertelen csomagátvételért felelősséget nem vállalunk. A kézbesítési pontokon a csomagok 10 napig várakoznak. Ha ez idő alatt nem veszi át a csomagját és az visszaküldésre kényszerül, a szállítás és a visszaszállítás díja ezen esetben is Önt terheli!

3. Sérült csomag

Kérjük, hogy a csomag sértetlenségét a kézbesítő jelenlétében szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, szíveskedjék jegyzőkönyvet felvetetni erről, és adott esetben ne vegye át a csomagot! Utólagos reklamációra, illetve az alább szabályozott elállásra a termék sérülése okán akkor van lehetősége a vevőnek, ha a csomag fizikai sérüléséről szóló jegyzőkönyvet a reklamációval, illetve az elállásról szóló nyilatkozatával együtt részünkre bemutatja. Az elállás jogának esetleges gyakorlásának megkönnyítése érdekében , kérjük, hogy a küldemény átvételének időpontjáról a kézbesítőtől szíveskedjék igazolást kérni, de legalább arra kérje meg a kézbesítőt, hogy írja alá dátumozva az átvett küldemény csomagolását. Amennyiben élni kíván az alábbi elállási jogával, úgy ezen igazolás másolatát is szíveskedjék mellékelni az elállási nyilatkozatához.

4. Hibásan érkezett csomag

Ha Ön nem a megrendelt termékeket kapja, vagy a csomagja hiányosan érkezik meg, akkor kérjük, hogy a csomag átvételtől számított 3 munkanapon belül szíveskedjék ezt jelezni ügyfélszolgálatunk felé a rendeles@magisterproducts.hu címen!

5. Helytelen cím megadása

Amennyiben a vevő téves szállítási címet ad meg a megrendelésben és így a kézbesítés meghiúsul, úgy a teljesítés elmaradásáért a Magister Products Kft. nem tartozik felelősséggel.

Ebben az esetben a Magister Products Kft. a teljesítés meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül e-mailben értesíti az érintett vevőt erről a tényről, és felhívja, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a vevő erre válaszul e-mailben megadja a helyes címet és kéri az ismételt kézbesítést, úgy erre a következő feltételek teljesülése esetén van lehetőség:

  • korábbi Barion/PayPal fizetés vagy banki átutalás esetén: amennyiben a vevő a válaszlevéllel egyidejűleg átutalja az ismételt kézbesítés költségét,
  • korábbi utánvétes fizetés kérése esetén: ha a vevő a válaszlevéllel egyidejűleg utánvétes fizetés helyett megfizeti a vételárat és a kétszeri kézbesítés díját (1x utánvétes szállítási díj + 1x utalásos szállítási díj) Barion/PayPal fizetéssel, vagy banki átutalással.

A vásárolt terméket a fenti összegeknek (a második kézbesítés díja, vagy a vételár és a kétszeri kézbesítés díja) a bankszámlánkon történt jóváírástól számított 5 munkanapon belül adjuk át a fuvarozónak.

Amennyiben a Magister Products Kft. felszólítására a vevő 5 munkanapon belül nem reagál, vagy nem kéri az ismételt kézbesítést, vagy nem fizeti meg a fenti határidőben helytelen cím megadásával összefüggő, jelen pontban korábban részletezett többletköltségeket, úgy a szállítási költségek levonása után haladéktalanul, de legkésőbb a csomag visszaérkezését követő 30 napon belül visszaküldjük a már megfizetett vételárat a vevő részére. Ez esetben a Magister Products Kft. nem tartozik további teljesítési kötelezettséggel a vevő felé.

6. Át nem vett, visszaérkezett csomagok

A rendelés véglegesítése fizetési kötelességgel jár. Utánvételes rendelés esetén, amennyiben a csomagot mégsem kívánja átvenni, és ezt nem jelzi számunkra a csomag futárszolgálatnak való átnyújtása előtt, a szállítási költség és a visszaszállítás költsége is Önt terheli! Az a vevő, aki nem vesz át csomagot és nem fizeti ki az oda-vissza postaköltséget, kizárásra kerül a webáruház használói közül.

 

VI. ELÁLLÁSI JOG

 

1. A jelen ÁSZF alapján a www.magisterproducts.hu weboldalon keresztül megrendelt termékek adásvételétől a fogyasztónak – Ptk. 8:1. § (1) 3.: „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy” – minősülő vevő a termékek általa, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14, azaz tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A fogyasztónak minősülő vevő ezen elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. A vevőnek igazolnia kell a kézhezvétel napját, és ezen igazolást az elállási nyilatkozatához csatolnia kell. Ebből a célból kérjük, hogy szíveskedjék figyelembe venni a szállítási feltételeinket (III. fejezet).

2. A vevő elektronikus levélben (rendeles@magisterproducts.hu) elküldött nyilatkozattal gyakorolhatja az elállási jogát a fenti határidőn belül. Az elállási nyilatkozatban meg kell adni a megrendelésben szereplő minden adatot, a megrendelés kódszámát, a termék lejárati dátumát és gyártási számát, illetve a megrendelésnek és a termék(ek) kézhezvételének az időpontját.

Ezen adatok hiányában, vagy ha egyéb okból a Magister Products Kft. nem tudja beazonosítani, hogy az elállási nyilatkozat mely megrendelésre/vevőre/termékre vonatkozik és határidőben benyújtásra került-e, úgy az elállási nyilatkozatot nem tudjuk elfogadni.

3. Elállás esetén a vevő köteles annak biztonságát, sérülésmentességét megfelelően biztosító csomagolásban (legalább olyan csomagolásban, amelyben az ő részére a kézbesítés megtörtént) ajánlott küldeményként visszaküldeni a Magister Products Kft. részére a megrendelt termékeket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14, azaz tizennégy napon belül. A visszaküldés költségeit a vevő viseli.

4. Az elektronikusan megküldött elállási nyilatkozat kézhezvételét követő legfeljebb 14 napon belül a Magister Products Kft. a vevő által részére kifizetett teljes összeget - ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is - visszatéríti a vevőnek, feltéve, hogy ezen határidőn belül a visszaküldött termékeket sértetlen állapotban megkapta. A Magister Products Kft. jogosult arányos levonást eszközölni levonni a visszatérítendő összegből, ha a visszaküldött terméknek több, mint 70 %-a hiányzik.

Elállás esetén a Magister Products Kft. a fogyasztónak minősülő vevőnek visszajáró összeget a fogyasztó által eredetileg igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

5. A fogyasztónak minősülő vevő a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítéséért felelősséggel tartozik az eladó felé.

6. A fogyasztónak minősülő vevő nem gyakorolhatja a jelen fejezetben részletezett elállási jogát a Magister Products Kft. által forgalmazott olyan zárt csomagolású termékek tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetők vissza.

7. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. számú (Elállási/Felmondási mintatájékoztató), valamint 2. számú (Elállási/Felmondási nyilatkozatminta) mellékleteinek alkalmazása segítséget nyújt a vevőt megillető elállási jog gyakorlásában.

 

VII. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG

 

1. Kellékszavatosság

Hibás teljesítés esetén a vevő a Magister Products Kft. eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. vonatkozó szabályai szerint (X. CÍM XXIV. fejezet). A vevő kellékszavatossági igénye alapján - választása szerint -

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Magister Products Kft. részére - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének (a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vevő a választott kellékszavatossági jogról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Magister Products Kft. részére megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Kellékszavatosság esetén főszabály szerint a vevőnek kell bizonyítania azt, hogy a megvásárolt termék a teljesítés időpontjában hibás volt, vagyis nem felelt meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított valamely minőségi követelménynek (direkt bizonyítás elve). A bizonyítás sikertelenségének következményeit a vevőnek kell viselnie. Részben eltérően alakul azonban a bizonyítási teher a fogyasztónak minősülő vevő és a Magister Products Kft. közötti adásvételi szerződések esetében, az ilyen ügyekben ugyanis a Ptk. 6:158. §-a értelmében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az eladóval közölni. Amennyiben a vevő fogyasztónak minősül, úgy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vevő felelős.

A vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Amennyiben a vevő fogyasztónak minősül, a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a megvásárolt terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú mellékletének (A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató) alkalmazása segítséget nyújt a vevőt megillető kellékszavatossági jogok érvényesítésében.

2. Termékszavatosság

Amennyiben a vevő fogyasztónak minősül, követelheti a Magister Products Kft. gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termékszavatosság szempontjából gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója egyaránt.

A Magister Products Kft. gyártó abban az esetben mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vevő felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú mellékletének (A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató) alkalmazása segítséget nyújt a vevőt megillető termékszavatossági jogok érvényesítésében.

 

VII. PANASZKEZELÉS

 

1. Ön a panaszait írásban a 9789, Sé, Szabadság út 83. szám alatti székhelyünkre küldendő postai levéllel, vagy a rendeles@magisterproducts.hu e-mail címre küldött elektronikus levéllel közölheti.

Szóban a panasz a 9700 Szombathely, Bejczy István utca 1. szám alatti üzletünkben (munkanapokon 9.00 és 17.00 között, szombaton pedig 9.00 és 12.00 között), vagy a +36(20) 332 5158 telefonszámon (munkanapokon 8.00 és 15.00 között) terjeszthető elő. A telefonon közölt szóbeli panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el.

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot - beleértve a megrendelés visszaigazoló számát is -, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.

Az írásbeli panaszokat a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszoljuk és álláspontunkat közöljük - a panaszt elutasítása esetén indokolással ellátva - a panaszossal az általa rendelkezésünkre bocsájtott elérhetőségein keresztül.

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk, és az alábbi eltérésekkel az írásbeli panasszal egyező módon kezeljük azt.

Ha Ön a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadjuk a panaszosnak,

b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén pedig a 30 napon belül megküldésre kerülő írásbeli – elutasítás esetén indokolással ellátott - válaszunkhoz csatolva megküldjük a panaszos részére.

2. A panasz elutasítása esetén (nem rendeződő jogvita) írásban tájékoztatjuk a panaszost arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a vevő (fogyasztó) eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Magister Products Kft. székhelye szerint illetékes békéltető testület a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23., telefon: 94/506-645, 94/312-356, e-mail: pergel.bea@vmkik.hu), a további, a további, a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületek elnevezése, székhelyük postai címe telefonos és internetes elérhetőségei pedig a https://bekeltetes.hu/udvozlo linken, a „Testületek” fül alatt található meg.

3. Amennyiben a fogyasztó a jogainak egyéb megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz. A Magister Products Kft. székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály (9700 Szombathely, Wesselényi u. 7., telefon: 94/ 505-220, 94/ 505-219, e-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu.). Az egyes további fogyasztóvédelmi hatóságok megnevezését és elérhetőségeit a jelen ÁSZF melléklete tartalmazza. Bővebb információ a https://fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon található.

4. A jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU 2013. 05. 21-én kelt rendelet 14.1 cikkének megfelelően tájékoztatjuk, hogy az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott ODR platformon (online vitarendezési platform) keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. A platformot elérheti a következő hivatkozáson keresztül: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, amely a panaszát alátámasztja.

5. A vevő a hibás teljesítésen alapuló igényeit bírósági úton is érvényesítheti, ebben az esetben (tehát a fogyasztó által vállalkozással szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránti perben) a felperes- választása szerint - az alperesre általánosan illetékes bíróság helyett a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) 28. § (1) d.) alapján a vevő belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerinti bíróság előtt is megindíthatja a pert.

6. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy a kozmetikum értékesítési és gyártási tevékenységgel kapcsolatban felmerült panaszával összefüggésben az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálathoz (1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6., telefon: +3614761100, e-mail cím: tisztifoorvos@nnk.gov.hu), továbbá az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézethez (1051 Budapest, Zrínyi utca 3., telefon: +3618869300, e-mail: ogyei@ogyei.gov.hu) is fordulhat.

A panaszokkal összefüggő levelezéseket 5 évig megőrizzük.

 

MELLÉKLETEK

 

Fogyasztóvédelmi hatóságok megnevezése és elérhetőségei